آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

جنبش نرم افزاری، تولید علم و اندیشیدن و نه الگو و اندیشه

امام خامنه ای در تاریخ 29 مهر ماه در سفری که به قم داشتند اصطلاح جدیدی را معرفی کردند که سبب جنب و جوشی در محافل علمی و مذهبی، حوزه و دانشگاه شد، حرکتی که همه تلاش داشتند و دارند که به هدف مد نظر ایشان نزدیک تر باشد.


عبارت " جنبش نرم افزاری


در این میان جای خالی تبیین روشن تر این پیام و دستور بسیار احساس می شود که چرا توسط اندیشمندان به خوبی و به اندازه کافی صورت نگرفته همچنان.

بسیاری چنین برداشت کردند باید الگوهایی را در روندهای علمی حوزه و دانشگاه ایجاد کرد و عده ای به پرورش و تبلیغ اندیشه ها همت گماردند در صورتی که الگوها همواره کامل و در هر زمان و مکان درست نیستند و از طرفی اندیشه ها به راحتی در علوم انسانی بخصوص با تغییر زمان و مکان، تغییر خواهند داشت. مانند دو نظریه پرداز انگلیسی که بعلت زندگی در دو شرایط متفاوت جنگ و صلح، حکومت سلطنتی و حکومت مردمی سالاری را پیشنهاد کردند.


به نظر می آید برای نزدیک تر شدن به رهنمود های رهبر عزیز کشور، نیاز است حوزه و دانشگاه کمر به رفع مشکل سی ساله کشور و انقلاب ببندند و آن چیزی نیز جز تولید بومی علم،‌ بخصوص علوم انسانی با توجه به دین و فرهنگ غنی کشور عزیزمان ایران.


چرا که اندیشیدن باعث تولید علم می شود و علمی که از الگوهای بی گانه با فرهنگ و مذهب و اندیشه های منقضی شده سرچشمه نگرفته،‌مطمئنا جنبشی را در کشور ایجاد خواهد کرد که همانا، همان "جنبش نرم افزاری" خواهد بود انشاءالله.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد