آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

تقویم تاریخ:

در حال نگارش .


صحبتی با آقا پسرهای دم بخت و حتی بعد از عقد!

سلام علیکم! 

یه سلام مردونه و خیلی جدی برای شروع بی مقدمه یه صحبت خیلی جدی!


اواخر سال گذشته با توجه به تجربه های بسیار دوستانم و خودم درمورد خواستگاری رفتن و مشکلات عجیبی که سر راه بود، مطلبی نوشتم با عنوان:  صحبتی با خانواده دخترخانم های دم بخت!


از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهون که حق به جانب و با توپ پر نوشته بودم، با اینکه آخرش سعی کردم بی طرف بشه متن! اما نتیجه چیزی شد بسیار نزدیک به حقیقت، البته حقیقتی واقع گرایانه... 


 یه هدیه 20.000 تومانی برای خرید از سایت باسلام برای شما خواننده گرامی: دریافت هدیه


متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه دیدم چند تن از خواهرهای متاهل، باز هم متاسفانه... آمدند و نظرات ارزشمندی دادند از پسرهایی که من توصیف کرده بودم و اکنون همسرهای این خانم ها هستند... ولی با اما... ولی با امایی همراه هست این داستان..


می تونید نظرات مطلب "  صحبتی با خانواده دخترخانم های دم بخت! " رو در  قسمت نظرات آن (+) مطالعه کنید و سپس به ادامه مطلب بپردازید تا به خوبی متوجه منظور مطلب بشوید انشالله. البته به گونه ای ادامه پیدا می کند مطلب که اگر آن ها را مطالعه نکنید هم مسئله ای پیش نمی آید.


بله کجا بودیم؟ آها: بزرگوارانی نظر قرار داده بودند که ما با چنین پسرهای خوبی که شما توصیف کردید، دقیقا با همین ظاهری (مذهبی) که در مطلب بیان شده ازدواج کردیم... اما...


اما ایشان خلاف آنچه که در جلسات طولانی بین مان گفته بود عمل کرد:

الف: اما ایشان بر خلاف اعتقاداتی که به زبان بیان کرده بود اهل دورغ و غیبت و تمسخر است.

ب: اما ایشان بر خلاف اعتقاداتی که لسانا در جلسات خواستگاری گفته بود عمل کرد.

ج: اما ایشان به وعده هایشان برای خریدهای ازدواج و خرید خانه عمل نکرد.

د: اما ایشان اهل تلاش و کوشش برای رفاه و رزق و روزی خانواده نیستند.

ک: اما ایشان در جواب کار نکردن های خودش می گوید رزق و روزی ما همین قدر است! 

ق: اما ایشان احترام من را نگه نمیدارد و تحقیر و توهین و تهدید به طلاق می کند!

 و اماهای دیگر...


بی دینی در قابل روشنفکری: یا یک مدل دیگر، فردی که ظاهری بسیار مذهبی داشته ولی شرایط خلاف شرع عروس خانم را به راحتی قبول کرده است و الان باهم خوشبخت هستند! ( برادرشان در تعریف از ارزش صداقت این مثال را زده بودند که حتی این هم جای صحبت دارد و حدیث های آن را ذکر میکنم در ادامه انشالله)  در زندگی ظاهری دنیا..



از دیگر دوستانم بصورت مجازی و حضوری پرسیدم و تایید کردند نظرات رو متاسفانه، و مجبور شدم دست به کیبرد ببرم برای یاداوری حق!


و اما جواب هایی دندان شکن و بدون تعارف با آقا پسرهای دم بخت و آقا پسرهای بکم بعد از دم بخت یا همان بعد از عقد: !


به ترتیب از بالا:


الف: غیبت و تمسخر به شدت در دین مبین اسلام نهی و مذمت شده است:


پیامبر صلى الله علیه و آله در حدیث گرانقدری می فرمایند:


اَلغیبَةُ اَسرَعُ فى دینِ الرَّجُلِ المُسلِمِ مِنَ الکِلَةِ فى جَوفِهِ؛

غیبت کردن در (نابودى) دین مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.


و همچنین در سوره مبارکه الحجرات، جزء ۲۶ می خوانیم:


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن یَکُونُوا خَیْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن یَکُنَّ خَیْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَن لَّمْ یَتُبْ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿۱۱﴾


اى کسانى که ایمان آورده‏اید نباید قومى قوم دیگر را ریشخند کند شاید آنها از اینها بهتر باشند و نباید زنانى زنان [دیگر] را [ریشخند کنند ] شاید آنها از اینها بهتر باشند و از یکدیگر عیب مگیرید و به همدیگر لقبهاى زشت مدهید چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند (۱۱)


 مطالعه بیشتر درمورد این آیه.


و چه ختم فصل الختامی قوی تر از متن صریح قرآن و حدیث از پیامبر اکرم (ص)...!


و صد البته این دو حدیث قطره ای از ده ها حدیث در مورد غیبت و تمسخر هستند! و هرکس ادعای مذهبی بودن دارد و اهل اینهاست، به صراحت و با استناد به احادیث می گویم، شما مذهبی نیستید که هیچ، مسلمان هم نیستید!!!


شما می توانید حدیث های بسیار دیگری را درباره غیبت، در سایت آوینی، , چند حدیث درباره شوخی و تمسخر را در وبلاگ علمی مطالعه کنید. 


..............................


ب و ج: در باب وفاع به عهد و پیمان و قول هم مطمئنا احادیث بسیار و آیه های قرآن را به خوبی به خاطر دارید، در قرآن کریم 32 بار در باره کلمه عهد و پیمان و وفای به آن تذکر داده شده است و در حدیث گرانبهایی از رسول اکرم صل الله علیه و آله، میخوانیم:


لادین لمن لا عهد له

آنکس که وفای به عهد و پیمان نکند، دین ندارد.

﴿/ بحارالانوار/ج٧٥/ص٩٦﴾


و همچنین در سوره الرعد در مورد مومنین می خوانیم:


الَّذِینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَلاَ یِنقُضُونَ الْمِیثَاقَ ﴿۲۰﴾

همانان که به پیمان خدا وفادارند و عهد [او] را نمى‏شکنند (۲۰)


و مطمنئنا آن پسری که به عهد خود وفا نمی کند را نمی توان نه تنها مذهبی و حزب اللهی به شمار آورد، بلکه در مسلمان بودن او شبهه وارد است!!!


احادیث بیشمار دیگر را می توانید در سایت بولتن و صدای معصومین مطالعه کنید.


..............................


د و ک: در هیچ کجای دین مبین اسلام آورده نشده است که کار نکنید، چرا که رزق شما مشخص است و دو دستی در سبدی از آسمان برایتان می اندازند آن را!! 


در این رابطه امام حسن عسکری (ع) فرموده اند : گرچه خداوند در نظام حکیمانه ی آفرینش ، ارزاق مردم را تضمین کرده است ولی مبادا اندیشه ی ضمانت خداوند رازق، مغرورتان سازد و شما را از انجام فریضه ی کار و کوشش باز دارد.

منبع : تحف العقول ،ص489


و همچنین رسول الله (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: 


 اَلْعِبادَﺓُ عَشَرَﺓَ اَجْزاءٍ تِسْعَـﺔٌ مِنْها فی طَلَبِ الْحَلالِ

عبادت ده جزء است که نه جزء آن در کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است.

منبع: مستدرک الوسائل، ج۱۳، ص۱۲


و مگر در آن روایت نخوانده ایم که امام معصوم فردی را دائم در حال عبادت دیدند و تذکر دادند که ایشان چه زمانی برای رزق و رفاه خانواده تلاش کند و این عبادت به تنهایی قابل قبول نیست؟


و آیا نمی دانید کار برای رفاه خانواده ثوابی همانند جهاد در راه خدا دارد؟


احادیث بسیار دیگری در سایت آوینی، وبلاگ حدیث ، سایت رسولِ نور و تبیان، در تایید این موضوع قرار داده شده است که می توایند مطالعه کنید!


آیا اگر من و شما به این ها عمل نکنیم نه تنها مذهبی و حزب اللهی، حتی آیا می توانیم ادعای مسلمانی کنیم!!؟


دو جلسه سخنرانی زیر از استاد پناهیان برای اینگونه افراد کافی است، سخنرانی های بسیار جذاب و صریح در مورد وظیفه مومن در کسب روزی حلال و رفاه خانواده و جامعه ی او. پیشنهاد می کنم حتما آنها رو گوش کنید.



..............................

 یه هدیه 20.000 تومانی برای خرید از سایت باسلام برای شما خواننده گرامی: دریافت هدیه



ق: بسیار متاسف هستم که باید حدیث هایی را در مورد احترام و محبت به همسر، این اصل روشن تر از روز بنویسم برای آن اقا پسری که همسر گرامیشان در مطلب صخبتی با دخترهای دم بخت، از بی احترامی های ایشان، دردل کرده بودند... 


 امام سجاد علیه‏السلام در این باره می فرمایند:

وَ اَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَکَ سَکَنا وَ اُنْسا فَتَعْلَمَ اَنَّ ذلِکَ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه‏ِ عَلَیْکَ فَـتُـکْرِمَها وَ تَرْفُقَ بِها وَ اِنْ کانَ حَقُّکَ اَوجَبَ فَاِنَّ لَها عَلَیْکَ اَنْ تَرْحَمَها؛


حق زن این است که بدانى خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتى از جانب اوست، پس احترامش کن و با او مدارا نما، هر چند حق تو بر او واجب‏تر است اما این حق اوست که با او مهربان باشى.


منبع: من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 621، ح 3214

 

امام صادق(ع) می فرمایند:

من اخلاق الانبیاء حبّ النساء.

محبت نسبت به زن از اخلاق انبیاء است.


صدالبته این روایات بسیار اند، شما می توانید متن بسیار زیبایی را در باره محبت به همسر در سایت تبیان مطالعه بفرمایید.


کافی نیست این همه روایت و تاکید بر محبت و احترام به همسر و خانواده؟ آیا آن کسی که اینگونه نیست رسم مسلمانی می داند؟ صد البته که چنین فردی تنها ادعای مذهبی بودن دارد اما مسلمان هم نیست!!!


..............................


اگر بخواهم از این موضوعات بنویسم بسیار است، اما بهتر است در ادامه یک موضوع بسیار عجیب و رایج و بد را بررسی کنیم!!!!


بی دینی با ظاهر روشنفکری: متاسفانه بعضی از آقا پسرها هم به اسم مذهبی ها و تنها با ظاهری شبیه به این قشر، کارهای خلاف شرع می کنند و خودشان و اطرافیان شان هم آن را مبنی بر روشنفکری شان می دانند و نه سستی شان در دین. 


و به این راحتی آبروی یک قشر بزرگ و معتقد برده می شود. مانند نظری که در مطلب صحتبی با دخترهای دم بخت گذارده شده بود در توضیح اهمیت تفاهم و صداقت... اما تفاهمی که به نشان از سستی در دیدن بود و لازم دیدم در مورد این قشر تذکری جدی بدهم.


آری بسیاری هستند که با ظاهری مذهبی و هشت من ریش!! ده مدل انگشتر مذهبی، به محض ازدواج از شب عروسی و رقصیدن های ده مدله!! شروع می کنند و از فردای آن روز هم در زندگی شخصی خویش از هر حریمی می خواهند عبور می کنند...


این ها هم جزء قشر مذهبی ها نیستند و بعید می دانم مسلمانی شان هم چنان چنگی به دلِ نامه ی اعمالشان بزند، وقتی با هر شرط غیر شرعی همسر و هر سبک غیر دینی زندگی می کنند. 


اسلام به ذات خود ندارد عیبی

هر عیب که هست از مسلمانی ماست


انشالله  تنها با عمل به واجبات و آنچه می دانیم، الگلوی یک مسلمان و بچه حزب اللهی واقعی باشیم و با اشتباهات شخصی و سستی در دین آبروی این سراچ منیر را خدشه دار نکنیم.


مطمئنا اگر من و شما، یک مسلمان پایبند و عادی هم باشیم، نه بیشتر حتی! جامعه ما بهشت خواهد شد. 


انشالله به این ترتیب برای زندگی در جامعه آرمانی مان به رهبری امام زمان (عج) تمرین و عادت کنیم.


مطالب مرتبط: 


بازنشر شده در: رجانیوز - عمارنامه - عرش نیوز - فردو نیوز - خیبرآنلاین - حریم یاس -