آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

احمقانه ترین راه ها برای.. Dumb Ways to Die

مشغول خواندن یک سری مطالب در مورد بنرهای تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی در وب بودم، مسئله ای پیش آمد که خیلی ناراحتم کردم و دلم رو به درد آورد. 


سخت ترین قسمت ش نتیجه آخر پیشنهادیش بود که به عنوان آخرین راه، آنهایی که خیلی کم توان هستند یا واقعا به آن جایگاه رسیدند انتخابش می کنند.


اما شنیدن اون همون قدر بلکه بیشتر ناراحت کننده بود برای من که با قورت دادن من، موقتا تموم شد!


برای فرار بلافاصله شروع کردم به خواندن بقیه مقاله ها، سومین مطلبی که می خواندم در مورد تاثیر تبلیغات خوب بود، داستانی در مورد ایمنی قطارها در استرالیا. 


گروهی برای مبارزه با دولت این کشور که به امنیت مترو و قطارها توجه نمی کرد، شروع کرده بودند به ساخت کلیپ هایی که در آن کاراکترها با ندیده گرفتن ساده ترین مسائل ایمنی زندگی خودشون رو از دست می دادند و این کمپین به نتیجه رسید و معروف شد به Dumb Ways to Die (سرچ کنید ببینید جالبه)


جدا از بحث تبلیغات و تاثیر بنر فلش حرفه ای و یا کمپین تبلیغاتی خوب، به نظر گروه های اینچنین باید برای خیلی چیزا چنین کارهایی رو بکنند، مثلا احمقانه ترین راه هایی که جوان ها جونی شون رو خراب می کنند باهاش، احمقانه ترین راه هایی که زوج ها زندگی شون رو بخاطر خراب می کنند، چیزهایی که شاید با یکم رعایت نکات ایمنی به عالی ترین چیزها تبدیل می شد، احمقانه ترین  راه ها برای خراب کردن دنیا و آخرت یا هرچیزه دیگه...


پی نوشت: عبارت (Dumb Ways) اصطلاحی در فرهنگی انگلیسی است که شاید با فرهنگ جور باشد و مانند عبارت "احمقانه ترین راه" در ادبیات ما آنقدرها بد نباشد، نوشتن این عبارت نازیبا در متن فوق دلیل بر بی ادبی بنده به مخاطب ها و جوانان نبوده و فقط به منظور اشاره مجدد به کمپین بسیار مفید ذکر شده، بود.


نسبتا بی ربط؟: زندگی زیبا نیست، زندگی برای آنهایی که زیبایش می کنند زیباست. زیبایی حق آنهایی است که برای رسیدن و برای نگهداری از آن تلاش می کنند، همان طور که خوشبختی رایگان نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد